وبلاگ

چرا باید سیستم پشتیبانی آنلاین داشته باشم ؟+معرفی بهترین سیستم ها

on . Posted in بلاگ. بازدید: 5068

 

چرا باید سیستم پشتیبانی آنلاین داشته باشم ؟+معرفی بهترین  سیستم ها

داشتن یک سیستم پشتیبانی آنلاین برای وب سایت هایی که خدماتی را ارئه می دهند از الزامات می باشد ، یک سیستم پشتیبانی که بتواند با کاربران به راحتی ارتباط برقرار کند .

شما وب سایتی را دارید که به مشتریان خدماتی را ارائه می دهد ، شما می توانید در این وب سایت در صفحات مختلف فعالیت های خود را به صورت کامل شرح دهید ، محصولات و خدمات خود را به صورت کاتالوگ ، فیلم ، تصویر و متن آماده کرده و در صفحات مربوطه قرار دهید ، کاربران زیادی به سایت شما مراجعه می کنند و هر کدام صفحه ای از محصولات را مشاهد می کنند.

  • ممکن است فقط با دیدن توضیحات ارائه شده به سایت شما اطمینان کنند و خرید انجام دهند !
  • ممکن است در خرید خود شک داشته باشند !
  • ممکن است به سایت شما اطمینان نداشته باشند !
  • شاید با خود فکر می کنند محصولات شما نمی تواند مشکلش را حل کند !
  • و هزاران شاید دیگر !

همانطور که می بیند فقط یک احتمال وجود دارد که مشتری از شما خرید کند اما هزاران احتمال وجود دارد که مشتری از شما خریدی انجام ندهد ، راه حل چیست ؟ چگونه می توان اینگونه مشتریان را به صف خریداران خود اضافه کرد؟

راه حل های زیادی وجود دارد اما یکی از بهترین راه حل ها سیستم پشتیبانی آنلاین می باشد .با توجه به تجربه کاری من ، شما می توانید با راه اندازی سیستم پشتیبانی آنلاین بسیاری از این گونه مشکلات را حل کنید ، می توانید مشتریان خود را رصد کنید که در کدام یک از صفحات سایت شما هستند ؟ چه مدتی در سایت قرار دارد ؟ چه عملیات هایی در سایت شما انجام داده؟

به عنوان مثال :

من مدیر یک سایت فروشگاهی هستم ، می بینم یکی از کاربران سایت من مدت 16 دقیقه می باشد که وارد سایت شده و در حال چرخش در سایت هست ، این به این معناست این مشتری به دنبال محصول خاصی می گردد و نتوانسته محصول خود را بیابد و شاید در خرید شک دارد و حتی شاید در انتخاب چند محصول مردد می باشد ... ، می توانم با او ارتباط برقرار کرده و او را در یافت محصول مورد نظرش راهنمایی کنم .

خلاصه مطلب مثل این می ماند که ، شما وارد فروشگاه فیزیکی شدید و صاحب فروشگاه با دیدن شما به استقبال شما می آید و شما نیز در صورت داشتن سوال از او می پرسید و او را راهنمایی می کنید ،

همه این توضیحات فقط برای این بود که ذهن شما را نسبت به سیستم پشتیبانی آنلاین بیشتر باز کنم ،

در نتیجه با سیستم پشتیبانی آنلاین :

  • می توانید با تبدیل بازدیدکنندگان معمولی به خریداران از طریقه رابطه ی فرد به فرد، شاهد افزایش فروش خود باشید.
  • با ارائه ساپورت آنلاین میتوانید خدمات به مشتریان را بهبود بخشید.
  • با برقراری ارتباط نزدیک با بازدید کنندگان، خواهید توانست آنها را نسبت به سایت خود وفادار نمایید.
  • پویایی سایت و اهمیت خود به آن را به نمایش میگذارید.
  • در نهایت، به رونق کسب و کار اینترنتی و شعبه آنلاین بیزینس خود، کمک میکنید.

کدام سیستم:

اما کدام سیستم پشتیبانی آنلاین مناسب می باشد ؟

سیستم هی مختلفی برای پشتیبانی آنلاین موجود می باشد

سیستم هایی همانند :

Zopim LiveChat Mibew livehelperchat livezilla

     


اما کدام یک از این سیستم های مناسب می باشد ، برای راه اندازی باید از کدام استفاده کنم ، آیا هر کدام برای یک کار مشخصی ایجاد شده است ؟

تمامی این سیستم ها برای پشتیبانی آنلاین می باشد و مهم نیست سایت شما در چه زمینه ای می باشد ، در هر زمینه ای که فعالیت می کنید می توانید از این سیستم ها استفاده نمایید ، در ادامه به معرفی سیستم های نامبرده می پردازم

Zopim :

یکی از معروف ترین ها در این دسته با انعطاف پذیری بسیار بالا. این مورد با سه قیمت مختلف عرضه میگردد که عموماً نسخه رایگان آن کار راه انداز بوده و نیاز اکثر سایتها را برطرف میکند… . نسخه رایگان این نرم افزار، اجازه میدهد یک اپراتور داشته باشید که همزمان می تواند تنها با یک نفر چت کند. نسخه رایگان همیشه در دسترس است و می توانید هر وقت تمایل داشتید ارتقاء دهید. برای استفاده از این سیستم شما می بایست به سایت zopim وارد شده ، یکی از مشکلات این سیستم فیلتر بودن هنگام ثبت نام می باشد ، اما بعد از ثبت نام شما می توانید بدون هیچ محدودیتی وارد سیستم مدیریتی شده و از آن استفاده نمایید ، برای استفاده از سیستم پشتیبانی می بایست به سایت زوپیم وارد شوید.

برخی از ویژگیھای : Zopim Live Chat
*
پشتیبانی آنلاین قدرتمند در سایت
*
نصب و استفاده آسان
*
رایگان و بدون نیاز به لایسنس
*
امکان ارسال پیام درصورت آفلاین بودن پشتیبان
*
امکان نمایش آی پی بازدیدکنندگان
*
امکان نمایش آمار بصورت دقیق
*
امکان نمایش مرورگر.موقعیت و ویندوز بازدیدکنندگان

LiveChat :

یکی از بهترین سیستم های پشتیبانی آنلاین که خود من بارها از آن در سایت های مختلف استفاده کرده ام سیستم Livechat می باشد ، بدون شک یکی از قویترین سیتسم های موجود در نت همین سیستم می باشد ، از قابلیت های بزرگ این افزونه دارا بودن نسخه ویندوز ، آندروید و مک می باشد ، که می تواند در بهبود پاسخگویی به سوالات مشتریان کمک کند ، مشکل بزرگ این سیستم تحریم بودن ایران می باشد و شما می بایست حتما با فیلتر شکن وارد شوید.

Livechat به مدت تقریبی یک ماه به شما اجازه استفاده از نسخه رایگان را می دهد اما بعد از آن شما می بایست یکی از نسخه های موجود آن را خریداری کنید ، شما در نسخه رایگان می توانید به صورت همزمان به 8 کاربر پاسخگو باشید ، دپارتمان های مختلف ایجاد کنید ، کارشناس برای هر دپارتمان ایجاد نمایید ، محدودیتی در ایجاد کارشناس ندارید.

از نکات دیگر این سیستم آرشیو شدن تمام پیام ها و قابلیت فیلتر کردن میباشد ، و همچنین در صورت آفلاین بودن پشتیبان کاربر میتواند پیغام بگذارد .

 

 

Mibew :

Mibew Messenger یک اپلیکیشن متن باز برای چت آنلاین است که به راحتی می توان در هر نوع Cms ای استفاده شود .از قابلیت های بزرگ این افزونه دارا بودن زبان فارسی می باشد که می تواند به افرادی که بر زبان انگلیسی تسلط ندارند و دچار مشکل می شود کمک کند .

برخی از مزایا آن عبارتند از :

  • کاملا سفارشی بود و راه اندازی آن آسان می باشد
  • دارا بودن پنل مدیریتی فارسی
  • آرشیو شدن و جستجوی مکاتبات پیشین کاربران
  • محدودیتی در استفاده از لحظا تعداد کاربران ندارد
  • تخصیص یا انتقال یک چت به دیگر اپراتورها
  • زمان واقعی گفتگو ( بدون رفرش صفحه ، (حالت آژاکسی دارد))
  • قابلیت ایجاد بی نهایت اپراتور ، چت و کاربر
  • قابلیت ایجاد ساخت بی نهایت گروه اپراتور
  • صف اولیت بازدید کنندگان

Livezilla :

لایو زیلا از معروفترین سیستم های پشتیانی آنلاین می باشد که دارای دو مجموعه تحت وب که برای ارتباط کاربر با شما که توسط  php نوشته و مجموعه تحت کلاینت می باشد که با ورود هر کاربر به سایت شما تمام جزئیات وی حتی منطقه سکونتی وی توسط گوگل مپ قابل مشاهده هست .شما را از تمام امکانات ممکن برای پشتیبانی بهتر کاربران خود بهره مند می سازد

.

تا نسخه 3 لایو زیلا کاملا رایگان بوده ، اما بعد از آن تجاری شده ، در نسخه رایگان این برنامه فقط قابلیت ایجاد یک اپراتور را دارد و برای اینکه بتوانید اپراتور های بیشتری را داشته باشید باید هزینه کنید ، برای 2 اپراتور مبلغ 149 دلار را باید بپردازید.

در این سیستم شما می توانید با استفاده از برنامه تحت ویندوز برای مدیریت کارها استفاده نمایید که این یکی از مزیت های بزرگ این برنامه می باشد ، از امکانات دیگر این سیستم می توان با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی نام برد.

 

Livehelperchat :

یکی دیگر از سیستم های پشتیبانی آنلاین livehelperchat می باشد ، از این سیستم در حال حاضر در وب سایت فروشگاه جامعه دارم استفاده می کنم ، که با جرات تمام می توانم بگویم یکی از قویترین سیستم های پشتیبانی آنلاین می باشد . استفاده از این سیستم کاملا رایگان بوده و شما با خیال راحت می توانید از livehelperchat استفاده نمایید . سیستم مدیریتی شما می تواند فارسی باشد و این مسئله برای افرادی که با زبان انگلیسی مشکل دارند می تواند نکته حائز اهمیتی باشد.

قابلیت بی نهایت دپارتمان ، قابلیت ایجاد بی نهایت اپراتور ، و هر آنچه که شما برای یک سیستم پشتیبانی آنلاین نیاز دارید در این سیستم موجود می باشد.

از مهم ترین قابلیت های این برنامه نمایش زنده کاربران آنلاین می باشد ، شما می توانید کاربران آنلاین در سایت را مشاهده کنید و اینکه بدانید از کدام کشور وارد سایت شما شده اند ، نحوه ورودشان به سایت شما چگونه بوده است ، آیا با سرچ کلمه کلیدی وارد شده اند یا اینکه بر روی لینکی کلیک کرده اند ، در حال حاضر در چه صفحه ای هستند ؟ و اینکه شما می توانید برای آنها پیغام بگذارید و آنها پیغام شما را مشاهده نمایند و با این کار گفتگوی شما آغاز شود.

اما یکی از قبالیت های سیستم پشتیبانی livehelperchat ایجاد گروه ها ، دپارتمان و کاربران مختلف می باشد . یکی از قابلیتهای این افزونه که باعث شد من آن را انتخاب کنم ، این می باشد که من 6 سایت داشتم که کاربران هر کدام فرق می کرد ، و برای هر سایت یک کارشناس داشتم و می خواستم اگر کسی وارد سایت اول شد و پیغام داد ، فقط کارشناس سایت اول آن پیغام را ببیند و دیگر کارشناسان آنها را مشاهده نکنند ، با این سیتسم شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

از مزایای دیگر این سایت می تواند ، باکس چت ، باکس پرسش نامه فرم ، دعوت نامه و باکس سوالات متداول باشد که همه این امکانات کاملا رایگان می باشد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

این برنامه یک نسخه تحت ویندوز هم دارد که می تواند به شما برای بهبود کار و پاسخگوئی سریعتر به مشتریانتان کمک کند.

در قسمت های بعدی هر کدام از این سیستم های را به صورت کامل آنالیز کرده و به همراه فیلم آموزش نحوه راه اندازی و نحوه کار آن قرار خواهم داد.

شما هم معرفی کنید !

در صورتی که این شما هم سیستم پشتیبانی آنلاین می شناسید که می تواند به کاربران برای راه اندازی سیستم پشتیبانی آنلاین کمک کند از طریق همین متن به ما اعلام نمایید.

Tags: سامانه پیامک پشتیبانی آنلاین معرفی سیستم های پشتیبانی آنلاین سیستم پشتیبانی zopim سیستم پشتیبانی LiveChat سیستم پشتیبانی Mibew سیستم پشتیبانی livehelperchat سیستم پشتیبانی livezilla