سوالات متداول

سوالات متداول : سرویس های پیامکی ناکسو پیامک

 

  • سرویس پیامک چیست؟

    به سیستمی که به صورت تخصصی برای مدیریت، ارسال و دریافت پیام کوتاه طراحی شده و ابزارهای ایجاد، ارسال، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می دهد، پنل یا سامانه پیامک می گویند.
  • سرویس پیامکی ناکسو پیامک چگونه کار می کند؟

    ناکسو پیامک سرویس پیامکی برای ارسال و دریافت پیامک را در بستر اینترنت ارائه می دهد.
  • آیا برای استفاده از سرویس پیامکی ناکسو پیامک به نرم افزار یا سخت افزار خاصی نیاز است؟

    خیر. این سرویس کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد ، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، گوگل کروم و ... ) دارید.
  • آیا از طریق اینترنت Dialup هم میتوان از این خدمات استفاده کرد ؟

    بلی، این سامانه با اینترنت کم سرعت سازگاری کامل دارند و می توانید به راحتی از این خدمات استفاده نمایید. سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور قدرمند و سریع ناکسو پیامک انجام خواهد گرفت .
  • چگونه می توانم دمو سامانه پیامکی ملی پیامک را ببینم؟

    در همه صفحات وب سایت ملی پیامک با کلیک روی دکمه "ورود" به طور خودکار به محیط سامانه راهبری خواهید شد. برای ورود به سامانه می توانید با نام کاربری demo و کلمه عبور demo وارد سامانه شوید.
  • منفی بودن حساب در سامانه به چه معنی است؟

    در صورتی که حساب شما منفی است بدان معنی است هنوز هزینه سرویس را پرداخت نکرده اید ، برای اینکار از طریق بخش "شارژ حساب" اقدام به شارژ نمایید ، هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه سرویس است و پس از آن هر شارژی انجام شود، شارژ به حساب شما اضافه خواهد شد .
  • چرا هنگام شارژ اینترنتی حساب، برای ورود به درگاه بانک برای ادامه پرداخت با مشکل مواجه می شوم؟

    این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد ، امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید ، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.
  • آیا برای ارسال پیامک محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال؟

    خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد ، سرویس های ناکسو پیامک قادرند تا 5 میلیون پیامک را در یک بار ارسال نماید و در این مورد کامل تست شده است.
  • چرا سرویس های شما به صورت سالیانه است ولی برخی شرکت ها به صورت مادام العمر یا دائمی ارائه می کنند؟

    این سامانه بر خلاف بسیاری از سامانه های دیگر به صورت بومی توسط برنامه نویسان شرکت تولید شده به صورت هفتگی به روز میشود، همچنین هر ماه بخش های جدیدی به صورت رایگان به سامانه اضافه می گردد، بخشی از هزینه سالیانه صرف به روز رسانی و تولید بخش های جدید می گرددد. بخشی از این هزینه صرف ارتقاء سرور جهت ارائه خدمات بهتر خواهد شد چرا که با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک های ارسالی سرور رفته رفته کند تر شده و نیاز به ارتقاء سخت افزاری و افزایش پهنای باند خواهد داشت. ارائه سرویس به صورت مادام العمر یا دائمی یا عناوین مشابه برخلاف قرارداد مخابرات و صنف پیامک می باشد و هیچ شرکت معتبری از چنین روش هایی برای جذب مشتری استفاده نمی کند.
  • آیا فعال سازی Delivery در سرویس ها هزینه دارد ؟

    خیر گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و برای اغلب اپراتورها فعال می باشد..
  • آیا شارژی پیامک و اعتباری که در سرویس وجود دارد محدودیت زمانی داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت می شود ؟

    خیر اعتبار ریالی یا عددی موجود در سرویس شما هیچ گاه سوخت نمی شود و در صورت تمدید سرویس در سالهای آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.
  • در ارسال منطقه ای برخی مناطق شهر تهران موجود نمی باشد ، لطفا راهنمایی کنید.

    اگر دیتابیس ارسال منطقه ای (هدفمند) برای برخی مناطق یا محله های استان تهران موجود نیست میتوانید از طریق ارسال به کد پستی عمل نمایید ، کافیست 3 یا 4 رقم کد پستی منطقه خود را وارد کرده و به تعداد مورد نظر ارسال فرمایید .
  • در صورتی که در ارسال منطقه ای امروز قصد ارسال به 10 هزار شماره از 30 هزار تای یک شهر را داشته باشیم و فردا مابقی، آیا فردا دوباره از ابتدا ارسال میشود یا شیوه ای برای ارسال مابقی بصورت غیره تکراری هست؟

    بله این امکان وجود دارد ، ارسال ترتیبی دقیقا به همین منظور ایجاد شده است. نوع ارسال را روی ترتیبی قرار دهید. شاخه مورد نظر را انتخاب کنید ، متن را نوشته و به مرحله بعد بروید. در این مرحله تعداد ارسال را روی 10000 قرار داده و از ردیف 1 ارسال را انجام دهید. روز بعد همین روال را طی کنید فقط تعداد را روی 20000 (باقی مانده از 30 هزار تای باقی مانده ) قرار داده و ردیف را 10000 تنظیم کنید تا از ادامه ارسال روز گذشته ارسال شود.
  • در ارسال به کد پستی چطور میتوانم کد پستی منطقه مورد نظرم را پیداکنم؟

    در بخش ارسال به کد پستی نقشه کد پستی تهران تا 3 رقم موجود است ، همچنین از طریق سایت هایی مانند کتاب اول میتوانید کد پستی را جستجو نمایید.
  • در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم؟

    این کار توسط وب سرویس قابل انجام است ، مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش راهنما موجود می باشد.
  • یک نرم افزار داریم که می خواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم ، آیا این امکان وجود دارد ؟

    بله این امکان از طریق API های سامانه امکان پذیر است، برای اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای سرویس مراجعه نمایید .
  • آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد ؟

    خیر دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است
  • آیا امکان ارسال پیامک با نام تجاری امکان پذیر است؟

    بلی امکان ارسال پیامک با نام تجاری با شرایط زیر امکان پذیر است : - ارسال پیامک با نام تجاری به اپراتور همراه اول امکان پذیر نمی باشد ( ایرانسل و تالیا امکان پذیر است) - هزینه هر پیامک با نام تجاری 8.5 برابر یک پیامک فارسی عادی است. - هزینه هر پیامک با نام تجاری 8.5 برابر یک پیامک فارسی عادی است. - نام تجاری قابلیت دریافت پیامک ندارد. - نام تجاری باید کمتر از 10 کاراکتر و لاتین باشد. - هزینه فعالسازی هر نام تجاری 50 هزار تومان می باشد.
  • آیا امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها وجود دارد؟

    بلی امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها از طریق ارسال بین المللی امکان پذیر می باشد ، هزینه پیامک های بین المللی نیز 12 برابر هزینه پیامک فارسی عادی می باشد .
  • آیا فعال سازی نام تجاری یا شماره بین المللی هزینه دارد ؟

    بلی فعال سازی هر نام تجاری و شماره بین الملی هزینه دارد .جهت فعالسازی و استعلام قیمت نام تجاری و شماره بین المللی از بخش پشتیبانی اقدام فرمایید.
  • آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد ؟ لطفا توضیح دهید.

    پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد ، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند . مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد ، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت . ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع ملی پیامک هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.
  • آیا امکان عودت پنل وجود دارد ؟ شرایط به چه صورت است.

    بلی ، طبق قرارداد هزینه شماره اختصاصی + 20% از هزینه کل قرار داد به عنوان هزینه راه اندازی کسر شده و مابقی مبلغ عودت داده خواهد شد .

 

 

 

 

 

 سوالات متداول : خطوط اختصاصی و اشتراکی ناکسو پیامک

 

  • لیست سیاه مخابراتی چیست؟

    مدتی پیش مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی ، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط 1000 ، 2000 و 3000 پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد . در خطوط 1000 و 2000 پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل "نرسیده به مخابرات" و در خطوط 3000 گزارش مبنی بر "ارسال نشده" ارائه میگردد . برای رفع این مورد مشترک باید با شماره کافیست از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد 1 را به 5005 ارسال نماید. دقت نمایید که برخی از خطوط 1000 ، 2000 یا 3000 متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و..) ، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد .
  • آیا خطوط بین المللی و نام تجاری قابلیت دریافت هم دارد؟

    نام تجاری دریافت ندارد . خطوط بین المللی به دو صورت هستند: خطوط واقعی (که ارسال و دریافت دارند ) و با 44+ شروع می شوند و قابل انتخاب هم نیستند ( لیست شماره های آزاد را با درخواست تیکت جویا شوید)، این خطوط سالیانه هستند و باید هر سال مجدداً تمدید شوند. خطوط مجازی که هر عدد یا شماره دلخواهی میتواند باشد و دریافت هم ندارد مثلا 1000 ، این خطوط شارژ سالیانه ندارد. واضح است که در گزینه اول کد کشور مشخص میشود و در گزینه دوم هیچ کدی وجود نخواهد داشت. معمولا گزینه دوم انتخاب میشود که هزینه آن 50 هزار تومان است. گزینه اول با قیمت 100 یورو ارائه می گردد ( یورو به قیمت روز ).
  • ارسال بین المللی چه کشور هایی را پشتیبانی می کند و هزینه هر پیامک به چه صورت است؟

    تقریبا کل کشور ها و اپراتور ها پشتیبانی می شود، قیمت پیامک برای کشور های مختلف متفاوت می باشد، جزئیات دقیق کشور ها به همراه ضرایب قیمت آنها در آدرس زیر موجود است : جدول ضرایب هزینه ارسال پیامک بین الملل ضرایب موجود در فایل فوق در $ 0.0080 ضرب خواهد شد تا قیمت هر پیامک به دلار مشخص شود.
  • پیامک های سامانه ناکسو پیامک با چه شماره ای ارسال می شود؟

    بر روی هر سرویس ارائه شده، یک شماره هدیه 14رقمی 1000 اختصاص داده می شود که امکان ارسال و دریافت از همه اپراتورهای تلفن همراه کشور را دارد. مشتریان راهکار نیز می توانند با خریداری شماره اختصاصی دلخواه ارسال و دریافت را انجام دهند.
  • شماره مجازی چیست؟

    شماره های مجازی پیام کوتاه مخصوص ارسال و دریافت پیامک از بستر اینترنت هستند و این امر توسط نرم افزار انجام می گیرد. این شماره ها با پیش شماره های 1000، 2000 ، 3000 و 5000 ارائه می شوند و فاقد سیم کارت و سند هستند.
  • آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را میتوانم به دلخواه انتخاب کنم؟ میتوانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم؟

    بلی شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در سرویس خود، یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید. از لحاظ فنی شماره های 1000 قابلیت انتخاب کامل دارند یعنی شما میتوانید 10 رقم بعد از شماره 1000 را به شکل 1000XXXXXXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نمایید (مثلا شماره 10009121234567).
  • آیا امکان انتقال شماره های از قبل خریداری شده به شرکت شما وجود دارد؟

    بله ، این امکان وجود داشته و به سادگی قابل انتقال است ، کافیست شرکتی که شما قبلا از آنها سرویس می گرفتید یک نامه به اپراتور ارسال نماید و اعلام کند که شماره ها را به ناکسو پیامک انتقال دهند.
  • یک شماره استعلام کرده ام ، قیمت آن را هم اعلام کرده اید و سپس پرداخت کردم ولی هنوز ثبت نشده است ، لطفا توضیح بدهید.

    استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام میگردد بسته به اوپرتور 1000 ، 2000 یا 3000 متفاوت می باشد ، معمولا خطوط 3000 ظرف سه ساعت و خطوط 1000 و 2000 حدودا 24 ساعت بعد نتیجه استعلام را اعلام می کنند، پس از پرداخت نیز ممکن است 24 الی 48 ساعت برای ثبت شماره زمان نیاز باشد ، همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد و قابل برگشت نیست.
  • تفاوت خطوط اختصاصی و اشتراکی چیست؟

    از خطوط اختصاصی می توان برای ارسال و دریافت پیامک استفاده کرد ولی خطوط اشتراکی بصورت مشترک بین چندین کاربر استفاده می شود. همچنین این شماره ها فقط مختص ارسال پیامک و برای مقاصد تبلیغاتی و انبوه مورد استفاده قرار می گیرد. ارسال از این خطوط در صورت تایید ملی پیامک ممکن است. در صورت عدم تایید می بایست با خطوط اختصاصی خود ارسال را انجام دهید.
  • آیا می توان خطوط اشتراکی (عمومی) را به خطوط اختصاصی تبدیل کرد؟

    خیر. خط اشتراکی یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و برای ارسال های انبوه و تبلیغاتی به چندین کاربر تخصیص داده و به اشتراک گذاشته شده است، برای همین این شماره اشتراکی نامیده می شود.
  • در صورت سفارش شماره جداگانه ، آیا هر سال می بايست نسبت به تمدید اقدام نمود و یا شماره دائمی است؟

    قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتور ها و شرکت ها به صورت سالیانه است، ولی از آنجایی که چند سال پیاپی، بابت شماره ها هزینه ای دریافت نشده برخی شرکت ها به اشتباه شماره ها را دائمی اعلام می کنند! در صورتی که مخابرات هزینه ای بابت شماره دریافت نماید کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت کند در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.
  • شماره های 1000، 2000، 3000، 5000 و خط ثابت 021 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

    جدول
  • ارسال از خطوط ثابت به چه صورت می باشد؟

    ارسال از خطوط ثابت فقط برای هم میهنان تهرانی فعال می باشد بنابراین با پیش شماره 021 خواهد بود ، کیفیت ارسال این خطوط بسیار بالا بوده و شامل لیست سیاه مخابراتی نیز نمی شوند. مدارک لازم جهت خرید خط ثابت : 1. کپی و اصل قبض تلفن ثابت مورد نظر 2. کپی کارت ملی مالک خط 3. پر نمودن فرم خرید خط ثابت
  • چگونه هزینه پیامک های ناموفق در پیامک های تکی و گروهی عودت داده می شود؟

    در خطوط 1000 و خط ثابت: پس از دریافت گزارش به صورت اتوماتیک هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات عودت داده می شود و گزارش ها به صورت هفتگی حذف می شوند، بنابراین قبل از گذشت یک هفته دانلود گزارش ها را دریافت نمایید. در خطوط 3000 : گزارش گیری باید حداکثر تا مدت 24 ساعت انجام شود، در غیر اینصورت گزارش توسط اپراتور حذف می گردد. در خطوط 2000 : چنانچه می خواهید هزینه پیامک های نرسیده در خطوط 2000 به صورت کامل به شما بازگردانده شود 48 ساعت پس از ارسال عمل گزارش گیری را انجام دهید، تا هزینه تمامی پیامک ها به جز رسیده به گوشی عودت داده شود.  
  • شرایط ارسال پیامک از خطوط اختصاصی 5000 چیست؟

    خطوط 5000 با تعرفه پیامک پایین تر از سایر خطوط بصورت اختصاصی ارائه می شوند. لطفا به نکات زیر نیز دقت فرمایید: 1. این خطوط فقط جهت ارسال به همراه اول می باشد و قابلیت دریافت ندارند. 2. این خطوط دارای امکان گزارش گیری دلیوری نمی باشند بنابراین هیچ بازگشت هزینه ای بابت پیامک های نرسیده به مخابرات هم ندارد. 3. این خطوط دارای سرعت بسیار بالایی در ارسال پیامک انبوه می باشند.
  • با خط ثابت پیامک فلش ارسال می کنم، اما ارسال نمی شود؟

    ارسال فلش روی خطوط ثابت غیرفعال می باشد.